“…daca Basescu i-a dat lu` fii-sa ….. ce ?...io nu pot sa-i dau
lu` fii-mio? “
(citat din discursul lui Titel Maleanu)
Omul nostru cu
SAPATURILE si-a luat teren la “Shell”.
Si o sa va dezvalui cum poti fenta statul si bugetul local
slalomand pe langa pretul zonei,apoi pe langa pretul de pornire hotarat tot de el (Primar) si improprietarindu-se pe la vreo 7
euro/mp.
(ce ziceti?... o adevarata pleasca considerata absolut normala de catre actualul primar Constantin
Dumitru , poreclit si chiar stiut mai popular de “ Titel Maleanu”.
Povestea
incepe cu dorinta domnului Constantin Săndel , de cumpărare a terenului în suprafaţă de 1184
m.p. , teren situat în zona Shell, tarla nr. 28, ca fiind o diferenţă din lotul
nr. 15 , pe care este proprietar, dar nu se verifică această afirmaţie. Cum
este proprietar pe această suprafaţă şi în baza cărui document ? Figurează în
evidenţele fiscale ca fiind declarat şi cu impozite şi taxe plătite la zi ? În
cazul în care este proprietar al acestui teren de ce se mai solicită cumpărarea
lui ? Sunt întrebări logice la care nu
se doreşte găsirea de răspunsuri. Dar acceptăm motivarea solicitării ca atare.
În fapt acest teren este ocupat abuziv de domnul Constantin Săndel – acum şi anterior
de domnul Constantin Dumitru, fără să plătească chirie, concesiune , impozite
şi taxe locale pentru acesta, ambii făcându-se vinovaţi de tulburare de posesie
şi diminuarea patrimoniului comunei Mărăcineni precum şi de prejudiciere a
bugetului local.
Situaţia
sta in felul urmator: se organizeaza o licitaţie trucată de la un cap la altul
, în care actorii principali sunt
primarul şi fiul acestuia , iar
sporadic , Consiliul local -
căruia primarul i-a preluat atribuţiile şi
cele două comisii - cea de
evaluare nemaiavând obiectul activităţii (
efectuarea evaluării în vederea stabilirii preţului de pornire la licitaţie
şi a pasului de licitare - acestea fiind
stabilite de primar prin aprobarea
Instrucţiunilor pentru ofertanţi în cadrul aceleiaşi dispoziţii , nr.
401/27.08.2010) , comisia de licitaţie
numită , în cunoştinţă de cauză, anticipându-se un alt conflict de
interese .
În fapt , printr-o cerere depusă în data de
28.06.2010, de domnul Constantin Săndel Laurenţiu, fiul primarului, prin care
s-a solicitat cumpărarea suprafeţei de 1184 m.p. , pentru care nu exista
documentaţie de carte funciară, un număr cadastral , o expunere de motive
întocmită la urgenţă , în aceeaşi zi de
viceprimarul comunei - Potoceanu Victor ( finul primarului ) şi un raport
întocmit în aceeaşi grabă , la comandă, de referentul Anghel Luminiţa –
funcţionar cu atribuţii de agent agricol
în cadrul Primăriei Mărăcineni, a fost adoptată o hotărâre de Consiliu
local , nr. 27/30.06.2010 , ce nu a fost trecută pe ordinea de zi a şedinţei
din data de 30.06.2010, stabilită prin
dispoziţia primarului , ci care a fost suplimentată în regim de urgenţă , în
cadrul şedinţei respective ( se înţelege că era o urgenţă ).
Această hotărâre se referă la organizarea unei licitaţii
pentru un teren în
suprafaţă
de 1184 m.p., ce nu este individualizat
prin nr. cadastral, prin carte funciară , nu este menţionată categoria de
folosinţă ci doar o falsă întindere ( 1184 mp) care în final este de 1151m.p..
Aceasta hotărâre este doar un acord de
principiu deoarece nu reglementează elementele organizării unei licitaţii (
felul licitaţiei publice, preţul de pornire la licitaţie, pasul de licitare,
comisiile ).
Pentru a putea organiza licitaţia ,
primarul a emis dispoziţia nr. 401/27.08.2010 , cu încălcarea prevederilor legale , având în
vedere că elementele stabilite de primar cădeau în sarcina consiliului local .
Prin numirea comisiei de licitaţie
primarul a favorizat apariţia unui alt conflict de interese : între anumiţi
membri ai comisiei şi participanţii la licitaţie : viceprimarul Potoceanu
Victor - finul primarului şi deci şi al
fiului primarului, consilierul personal al primarului - Iacob George Daniel – a cărui soţie este
angajata societăţii SC Trans Divers SRL al cărui administrator este Constantin
Săndel Laurenţiu - participant la licitaţie. Era de prevăzut acest conflict de
interese , având în vedere că , aprobarea organizării licitaţiei s-a făcut la
solicitarea fiului primarului , Constantin
Săndel Laurenţiu, expunerea de motive fiind întocmită de viceprimar -
finul primarului.
De altfel , în actul emis de primar, sunt dispoziţii contrare, în sensul că, raportul de evaluare specificat la art. 3, ce se dorea a fi întocmit
de comisia specificată la art. 2, nu-şi avea rostul , deoarece preţul de
pornire la licitaţie şi pasul de licitare au fost stabilite de primar şi aprobate de acesta prin „ Instrucţiunile
pentru ofertanţi „ de la art. 8, prevăzut în anexa la dispoziţia emisă în data
de 27.08.2010.
În consecinţă , comisia de evaluare
nu a întocmit nici un raport de evaluare, nici nu se face vorbire în acest sens
, în nici un document.
În condiţiile în care , preţul
stabilit de primar este deja subevaluat (
faţă de preţul pieţei ) , licitaţia se organizează de 2 ori ( în data de
20.09.2010 când nu participă nimeni la licitaţie , fiul primarului pierzându-şi
interesul de a cumpăra terenul , dar subit , la licitaţia din 27.09.2010, când
preţul scade cu 20 % , acestuia îi revine „apetitul „ şi , îşi ia ca şi contra licitant pe
contabilul societăţii sale, aranjând în acest fel licitaţia, existând doar o
singură strigare . În acest contest
câştigătorul indubitabil al acestei licitaţii „ corecte „ ESTE FIUL PRIMARULUI
.
Este mai mult decât evidentă implicarea
domnului primar pe parcursul întregii etape ( graba de a se adopta hotărârea neavând
toate elementele caracteristice, emiterea dispoziţiei cu elementele de preţ ,
numire comisie şi procedură de licitaţie prin arogarea de atribuţii ce nu cad în competenţa sa, informaţiile
transmise fiului cu privire la neparticiparea la prima licitaţie, având în
vedere că la a doua licitaţie preţul era
scăzut.) .În acest fel domnul primar a
cauzat prejudiciu instituţiei publice , o
dată prin preţul de pornire la
licitaţie stabilit de acesta , prin „ Instrucţiunile pentru ofertanţi „
aprobate la art. 8 al dispoziţiei nr. 401/27.08.2010 , preţ subevaluat ( sub
preţul pieţei ) , a doua oară
prin oferirea informaţiei de scădere a preţului la cea-a de-a doua
licitaţie , prin neparticipare la prima
licitaţie . În concluzie , acesta a cauzat un dublu prejudiciu instituţiei
publice şi a obţinut un folos pentru familia domniei sale .
Toate acestea pe scurt se definesc CONFLICT DE INTERESE, FOLOASE MATERIALE NECUVENITE, ABUZ IN SERVICIU.... INTR-UN CUVANT,... HOTIE!